Roadtrip

 
Jag, Ida och min käre far(som överraskade mig med ett besök) var på en roadtrip på vår lediga dag. Vi började med att åka upp till Tullamore för ett besök på whiskey destilleriet som tyvärr var en besvikelse. Allt som fanns var en liten butik där man kunde köpa svindyr whiskey och grejer med "Tullamore Dew" tryck.
 
 
Efter en fika eller två så åkte vi vidare till The National Stud. i Kildare. Oh my... Himmelriket för hästälskare! Hingstboxarna var size radhus och sto/fölboxarna något utöver det vanliga, that's for sure! Det fanns mängder med små, små fölisar, bara ett par dagar gamla. Det blev en hel del "aaaw"ande  läten bland alla fölisar.
 
På The National Stud så finns även den Japanska trädgården, jag är inget trädgårdsfreak men det var sjukt fint!
 
/Louice
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Kul att ni kommer ut och kan se er omkring. Det märks att det är ett annat klimat. Här i Sverige är många fölningar planerade till senare. Ta med er våren hem!

2013-03-04 @ 10:32:38
Postat av: veronica

Tänk vad tiden har gått fort nu är det snart dax för er att komma hem. Ska bli superkul att höra er berätta om allt ni varit med om. Vad du är duktig som har hoppat där också.!!!!

2013-03-04 @ 15:25:43
Postat av: Lotta

Vilka underbara bilder! Tänk om man hade kunnat komma och hälsa på!

2013-03-08 @ 08:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback