Hopphelg !

Började lördagen med att börja 06.00 (!!!!) då  Enya (som har sin häst här) skulle åka och tävla  och självklart hängde jag med. 2 timmar neråt i Irland åkte vi till ett ställe jag tyvärr inte kommer ihå vad det heter.. när havet iallafall! Det var hoppning och då för skolor så de tävlade i team och jag som tycker hoppning är läskigt tyckte bara detta var ÄNNU värre... Det var alltså en bana med fasta hinder och banan var otroligt stor. Det var allt från vatten hinder, till dubbla hinder, till hinder på kullar .. De tävlade som sagt i lag  och då var de 3 i varje lag, så de red som på ett led och hoppade och de laget med snabbast tid vann och Enya's lag kom 2a så grattis till dem!
Det var otroligt stort på dessa tävlingar.. det kom stora vagnar med med kafeér inuti och snabbmat, men även en sjukt stor buss med bara hästsaker som man kunde köpa.
 
Såhär såg det ut:
 
På denna bilden här under ser man även på bilderna längst ner hur de hoppar i följd.
 
På kvällen så blev det utgång med Enya och hennes bror samt hans kompisar. Vi gick till en pub här i Kilmessan och det var väldigt intressant! Otroligt mycket folk och jag förstod i stort sätt inte någonting någon sa.. så nicka och le är det man får göra när man inte förstår ;)
 
Igår (söndag) så var min lediga dag ! Men jag vaknade runt 10 och smsade då Christine ( Mamman i huset) och frågade om hon ville lära mig hopp idag vilket hon inte sa nej till så hon höll en träning för mig och det var verkligen från grunden då jag är så pass rädd för det och jag kan helt öppet säga att jag ALDRIG tränat för en sån bra tränare förut ! Så om någon vill träna hoppning så hör av er till Kilcarty Stud ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Som vanligt intressant att läsa hur ni har det. Särskilt roligt med beskrivningen av tävlingen. Ganska olikt här i Sverige.

2013-03-04 @ 21:20:46
Postat av: Carola

Som vanligt intressant att läsa hur ni har det. Särskilt roligt med beskrivningen av tävlingen. Ganska olikt här i Sverige.

2013-03-04 @ 21:20:48
Postat av: Blocher

Hejja Josse!! Ville se en hoppbrud när du kommer hem okej ;* miss u <3

2013-03-05 @ 19:51:02
URL: http://blocher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback