Tuesday

 
Idag hade jag min första lediga dag, den kom lite oväntat men det gör inget. Jag och Gina, en tysk tjej som också jobbar här, gick in till Kilkenny där hon visade mig runt i stan. Vi kollade in lite sevärdigheter och shoppade lite(såklart). Jag gjorde mitt första besök på en irländsk pub med lokal mat, Guiniuess och allt som hör till.
 
Snart är det dags för dressyr träning på en gård i närheten, det är en av tjejerna på gården som ska träna. Och eftersom både jag och Gina är dressyrmuppar så bestämde vi oss för at "tag along" men först är den panckake tuseday som gäller! En mycket viktig tradition i familjen om jag har förstått det hela rätt. Så pannkakor till middag it is! :)
 
/Louice
 
Kilkenny Castle
 
Kvack, kvack
 
River Nore
 
Kieran College
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Fina bilder. Vad bra att du redan nu kunde se dig omkring och göra dig hemmastadd i stan.

2013-02-13 @ 08:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback