Tråkiga nyheter..

.. inte ens Irland slipper Taylor Swift på radion..
 
Om jag ska ta igen lite av det jag missat nu den första vecka..
 
Flygturen gick bra, bara en smärre hjärtattack när planet lyfte. Efter tre, ja tre, timmar på bussen var jag säker på att jag missat mitt stopp. Tur nog så hade jag inte det, utan hamnade till slut i Thomastown, där Bob Walshe, min värd hämtade mig. Familjen jag bor hos är jättetrevliga, även om inte jag alltid är den bästa praktikant de har haft när det kommer till kommunikation, otroligt hur all engelska kan försvinna sådär.
Än så länge har jag inga bilder på hur det är här men jag har iaf ett eget rum, svinkallt, men med två duntäcken överlever jag iaf natten. Min dag börjar vid nio med frukost å sedan sticker jag ut till stallet och vattnar lite hästar, kastar till dom lite mat å sedan slänger ut de som ska ut. Jag har hela tiden med mig någon ur familjen som tur är, för med 36 hästar har jag noll koll på vem som är vem. Efter det så får jag börja mocka, sopa stallplan, fixa hästar innan lektion. Å ja, det är i princip det.
 
Jag har jobbat röven av mig dessa dagar och trodde aldrig att jag skulle klara en månad av detta när de sa till mig att jag kommer slippa så mycket arbete nästa vecka, thank god. Samtidigt har det blivit mycket lättare att förstå vad de säger nu när jag har kommit in i språket lite!
 
Som sagt så kommer det bilder med mera inom kort, just nu är jag för trött för att fippla med kameran..
 
/ Ida

 

Kommentarer
Postat av: Carola

Kul att höra ifrån dig. Det verkar som om du börjar komma in i både arbete och familj. Det ska bli kul att se bilder.

2013-02-17 @ 10:31:04
Postat av: Anonym

Ha det så kul "Hilda" Tänk vad engelska du lär dig..Jag efterlyser också lite bilder och det ska bli jättekul att följa eran blogg!

2013-02-18 @ 15:06:42
Postat av: Lotta Blomquist

Såg att jag blev "anonym" men det är jag ju inte :)

2013-02-18 @ 15:08:57
Postat av: Carola

Vi vill se bilder!!! Här har vi snöoväder (inte så stort) igen. Det har nog kommit två decimeter sen i går. Jag önskar jag var på den gröna ön.

2013-02-19 @ 10:27:37
Postat av: veronica

Jag förstår att du har fullt upp med 36 hästar.Vad gör de med sina hästar? Uppfödning? Ser fram emot att få läsa mer om och vad du gör på dagarna. Hoppas du hinner ta massor med bilder.....

2013-02-19 @ 15:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback