Josefine - kilcarty stud

Första dagen i Irland var över förväntan ! Landade runt 5 över 11 och då år jag, louice och Ida lunch innan jag var tvungen att springa mot min buss i spöregn.
Satt på en buss i en timme.. Jättenervös då det inte stod vart bussen var eller vart nästa station var .. Och pricken över i:et vad väll att busschauffören fnös åt mig när jag fråga om han kunde säga till när jag var framme !
Väl framme så mötte Declan upp mig med hästbussen då han kom direkt från en tävling.
Väl framme packade jag upp och fick sedan lunch ( igen) och lite allmänt snack innan vi gick och tog in hästar och fodrade. Fick även veta mitt schema för morgondagen.
Efter middagen sedan så kvällsfodrade och la mig sedan i min kalla stuga där elden vill slockna hela tiden...

Imorse så började jag 07.00! Vi fodrade och mockade snabbt tills den var halv 8 och då fick jag frukost till halv 9.
8 hästar skulle in i skrittmaskinen och vara där i en timme och då mockade jag igen(..) samt la ut hö i stallet samt i " The woodship" där han har sina huntinghorses. Alla hästarna skulle till sina platser efter skrittmaskinen och sedan vart det dags med dagens "arbete" vilket var att longera 2 hästar som inte är så igångsatta men jag ska börja rida dem på torsdag istället då de tydligen är igångsatta? ..
Varje dag har jag ledigt mellan 12-16.30 då det inte finns någonting att göra så jag får väll passa på att plugga på den tiden !
/ Josefine


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Det låter som du kommer ha det bra Josefine! Vi är alla lite avis här i Uppsala (kanske inte på regnet men resten). :)

2013-02-11 @ 17:07:34
Postat av: Carola

Vilken go bild på er!

2013-02-11 @ 18:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback