Framme!

 
Wohoo, äntligen framme! Efter många tråkiga timmar, ensam på en buss med massa konstiga dialekter är jag framme på Danville livery yard i Kilkenny. Delar av min värdfamilj(mor & dotter) mötte mig vid bussen och sen åkte vi "hem". Dom var väldigt trevliga även om dom mest pratade om en vintage butik med massa snygga kläder som dom nyss hade varit på...
Familjen har förutom mig även en tjej från Tyskland som jobbar här, jag tror att det är henne jag ska jobba mest med.
 
Nu på kvällskvisten så har vi varit ut och tagit in hästar och kvällsfodrat.
Det är en tydlig skillnad på hästhållningen här och hemma, utan tvekan. Stallen här klassas som ganska fina, hade det varit hemma hade de inte varit i den klassen. Men det är roligt med en kultur skillnad som omväxling. Det är då man lär sig något :)
 
/Louice
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Vad skönt att höra att du är framme. Kul med språk och dialekter och att du redan ser skillnader i hästvärlden. Ha det så gott och tack för att du var snabb att skriva här i bloggen.

Svar: Min mobil grej funkar inte och internet dongen heller :( Kan vi ta det imorgon?
irlandspraktik.blogg.se

2013-02-10 @ 19:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback