C u next Tuesday

It’s freeeeeeeezing!! Jag tyckte att det var kallt i Sverige när vi åkte men det här är faktiskt värre. Det blåser som attan, är allmänt kallt och röset, usch! Därför skiter jag fullständigt i att följa med på hoppträningen ikväll och gosar istället ner mig mellan duntäcket och värmemadrassen i sängen med en bra bok, life’s good!

I tisdags så träffades jag och Ida i Kilkenny och spenderade sisådär 9 timmar(!) med shopping, mat, sightseeing, mer mat, mer shopping och ännu mer mat. Det var sjukt härligt väder hela dagen så när vi tröttnade på att vandra omkring satte vi oss i solen med ap-goda milkshakes. Så om ni är i Kilkenny någon gång, gå till Shake out! Så värt det!

Cadbury caramel and nutella milkshake, soooooo good!

Igår(onsdag) så var det tillbaka till vardagen med mockning och allt annat pyssel. Nu har jag i alla fall fått lite ”egna” hästar, sådana som jag kan pyssla med och rida när jag känner för det, det var på tiden. Sen anlände det även en liten ponny(Zoë) på typ 1,35 som en liten tjej ska ha. Men innan hon får börja rida den så behövde den motioneras och ”kännas lite på” eftersom den hade stått i några veckor. Och vem kunde vara bäst lämpad till det då? Ja, precis… Jag som är så ”nice and light”, stackars ponny. Ja, ja vi får väl se hur det går. Jag passade på att börja fixa i ordning en av de hästar(Mandy) som jag ska ha när jag är här, hon kan ju inte se ut hur som helst. Så denna pålle fick sig en ordentlig genomgång med borsten och manen gick från 4dm till 12cm så nu ser den liten vettig ut i alla fall ;) Tanken är att jag så småningom ska rida henne, men då hon inte har blivit riden på några månader(och innan dess några år…) så börjar jag med att longera i ett par dagar så att hon inte hamnar i chocktillstånd över att behöva arbeta.

Mandy, innan jag lade vantarna på henne

Idag så var det ridning av den lilla, lilla ponnyn Zoë som stod på schemat men även en ordentlig genomgång med borsten på de två avelsstona(Dee och Sky) som jag har snott till mig. Om det är någon som är intresserad av 2kg hästhår så kan jag fixa det utan problem… Fullblodet, Sky, hade dreadlocks i precis hela manen så det tog ett tag att reda ut dem och Dee var bara skitig, men nu är båda två rena och fina : ) Lilla Zoë fick sig en sväng runt fältet samt några skutt på terrängbanan, allt dokumenterat såklart! Nu var ponnyn extremt snäll så jag kunde lämna över den till den nyblivna ägaren på direkten. Annars var tanken att jag skulle ridit den över helgen för att hon skulle få göra sig av med lite energi. Tjejen som ska ha henne är extremt nervös då hon har blivit avbockad från sin systers ponny allt för många gånger, men den här ponnyn kommer hon definitivt inte behöva vara rädd med, den är super gó! Hade den varit några decimeter större hade jag lätt tagit med den hem!

Zoë and moí (Bilder med skuttelihopp kommer när jag har fått tag i dom...)

Kom på att jag skulle fota innan jag var klar med hela manen i alla fall!

Imorgon är det dags att börja jobba med Mandy och på kvällen är det bio som gäller. Bio utan undertext, ojoj!

Max, den övervuxna ponnyn, längst bak i bild.

Kommentarer
Postat av: Tina

Shopping? Tell me more dearest! :-)

Svar: Penneys(Primark) is the shit! Och några bokaffärer ;)
irlandspraktik.blogg.se

2013-02-21 @ 21:09:25
Postat av: Carola

Kul att höra vad ni gör. Och kultur- och hästhållningsskillnader. Inte trodde du väl att du någonsin skulle rida ponny igen :-)

2013-02-22 @ 10:10:44
Postat av: veronica

Hej! Vilken tur de har "pållarna" att du har kommit dit och tar hand om dem. Tänk att du får rida ponny.......Finns det någon häst där som är högre än 1.60

Svar: Kan finns några(typ 5) av de 23 hästar som är över 1,60. Det är inte många i alla fall!
irlandspraktik.blogg.se

2013-02-25 @ 08:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback