Min placering

Vi har nu fått reda på var vi ska göra vårn praktik och vad dom har för verksamhet just där.
 
Jag (Hanna) kommer att vara på ett connemara stuteri som ligger ca 4 mil söder om Dublin. I arbetsbeskrivningen står det att jag kommer att hjälpa till med alla de dagliga sysslorna på gården så som mockning, longering, in och utsläpp men även ridning och skolning av ponnysarna om jag är kapabell till det och det tror jag nog att jag ska vara ;)
 
Det låter som en bra placering för mig då jag har som huvudsakligt mål att ta reda på hur dels hästhållningen skiljer sig mellan länderna men även hur vardagsrutinerna ser ut där. Jag tror att jag kommer att få det riktigt bra då det verkade vara en bra och trevlig familj som ville ha mig där :)
 
Nu är det bara att hoppas på det bästa och göra det bästa utav situationen som återstår ;)
 
Viss connemara ponnysar är så sjukt snygga ;)
 
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback