Kilkenny, here I come!

Som Hanna skrev så har vi fått reda på vart vi ska göra våran praktik.
 
Jag (Louice) kommer att vara i ett inackordeingsstall/stuteri/kennel/camping, ja dom har typ allt på sin gård. Den största delen av verksamheten är dock inackorderingsstallet. Jag kommer att hjälpa till med de dagliga sysslorna, mockning, fodring, rykt osv. De som har sina hästar inackorderade där kommer enbart dit för att rida och vill ha hästen sadlad och klar när de kommer, så jag gissar på att jag kommer få göra i ordning en massa hästar. Inte mig emot eftersom att det är min favorit del av hästsporten, just hästarna.
 
Familjen jag ska bo hos har tre barn 14, 17 och 18. Så med lite tur(och fjäsk) så kan jag förhoppningsvis hänga lite med dom för att se hur folk i min egen ålder lever på Irland, sånt är alltid kul.
Det verkar vara en trevlig familj så jag hoppas verkligen att jag kommer trivas där. Vilket som så kommer denna resan att bli ett minne för livet.
 
Kilkenny castle, en av alla miljoner sevärdigheter det finns i Kilkenny.
 
/Louice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback